Δίκαιο ονομάζεται το σύνολο των υποχρεωτικών και εξαναγκαστικών κανόνων οι οποίοι και ρυθμίζουν τις σχέσεις των διαβιούντων προσώπων σε μια κοινωνία. Η έννοια του δικαίου είναι ευρύτερη των γραπτών νόμων οι οποίοι τίθενται σε ισχύ από την Πολιτεία και μπορεί να περιλαμβάνει επίσης άγραφους εθιμοτυπικούς κανόνες.
Επίσης κατ΄ άλλο ορισμό: Δίκαιο είναι η ανθρώπινη θέληση η οποία ρυθμίζει την κοινωνική ζωή κατά τρόπο «ετερόνομο», «επιτακτικό» και «εξαναγκαστικό». Συνεπώς το δίκαιο δεν προέρχεται από την ατομική θέληση των επιμέρους ατόμων αλλά επιβάλλεται εξωτερικά (ετερόνομος ρύθμιση), επιτάσσοντας και καθορίζοντας τι δύναται και τι πρέπει ή τι δεν δύναται και τι δεν πρέπει να πράττουν χωρίς ωστόσο να ζητεί τη συγκατάθεσή τους (επιτακτική ρύθμιση), επιβάλλοντας όμως στους μη συμμορφούμενους προς τους κανόνες του κυρώσεις (εξαναγκασμός).
Ένα άλλο χαρακτηριστικό του δικαίου είναι ότι οι νόμοι είναι απρόσωποι.
Εκτός των κανόνων δικαίου τη συμπεριφορά των μελών μιας κοινωνίας ρυθμίζουν και οι κανόνες της Ηθικής και της Εθιμοτυπίας. Μεταξύ όμως των κανόνων αυτών και του Δικαίου υφίστανται ουσιώδεις διαφορές.
ΑΡΧΕΣ
Αρτέμης Σώρρας: Αγαπητοί συνέλληνες, οι Αρχές της Ελλήνων Πολιτείας. Έχουμε 18 Αρχές, οι 10 είναι Αξιακές Αρχές και οι 8 Κοινωνικές Αρχές. Ξεκινάμε την ανάλυση των 10 Αξιακών Αρχών.
ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ
Πρώτη Αρχή είναι η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ως την τέχνη να φτάνεις στην αλήθεια και καταλήγεις σε σωστά συμπεράσματα. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο. Είναι η αρχή ως η τέχνη να φτάνεις στην αλήθεια και να καταλήγεις σε σωστά συμπεράσματα. Τα λέει όλα.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Αρτέμης Σώρρας: Η δεύτερη Αρχή είναι η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Σε μία ελεύθερη κοινωνία διασφαλίζεται η Δικαιοσύνη και η Αξιοπρέπεια. Οι πολίτες αγωνίζονται ανεμπόδιστα για την ανανέωση νόμων και θεσμών. Ιδιαίτερα έτσι όπως έχει τοποθετηθεί, η κοινωνική ελευθερία προέχει από την ατομική, ως κοινωνικά όντα που είμαστε οι πολίτες και διασφαλίζεται η Δικαιοσύνη και η Αξιοκρατία. Βέβαια τεράστια αρχή η αξιοκρατία την έχουμε ήδη πιο κάτω ως κοινωνική αρχή. Και οι πολίτες αγωνίζονται ανεμπόδιστα για την ανανέωση νόμων και θεσμών.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Η τρίτη Αρχή είναι η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Η άσκηση πολιτικής και πολιτειακής δράσης, είναι υποχρέωση όλων των πολιτών, η συμμετοχή στο εκλέγειν – εκλέγεσθαι, στο συνέρχεσθαι, συμμετοχή στα κοινά και στην άσκηση ελέγχου εξουσίας. Αυτή είναι η πολιτική και αυτή που ασκούμε εμείς τώρα είναι πολιτική, η πολιτική ανήκει στον πολίτη, δεν είναι έτσι όπως έχει τοποθετηθεί σήμερα ότι η πολιτική είναι κάτι έξω από τον πολίτη, γιατί έτσι έχει τοποθετηθεί. Τι κάνετε; «πολιτική» ή τι είστε; «πολιτικός». Δηλαδή τι είσαι κάτι άλλο; Δεν είσαι πολίτης; Ναι, πρέπει οι πολίτες να αρχίσουνε να κάνουνε την άσκηση εξουσίας επί της πολιτικής ελευθερίας που αυτή προέχει και από αυτή θα έρθει να φτάσει η κοινωνία, ακριβώς σύμφωνα με το αξιακό σύστημα, στην πορεία της ύπαρξής της.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Η τέταρτη Αρχή είναι της ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. Άρα έχει και ατομική έτσι όπως έχει οριστεί και έτσι όπως την ορίζουμε εμείς την πολιτεία μας. Όχι έτσι όπως έχουν οι επικυρίαρχοι τονίσει το ατομικό δικαίωμα και την ατομική ελευθερία. Προέχει βέβαια η κοινωνική ελευθερία, δύο αρχές παρακάτω είναι η ατομική ελευθερία. Αν δεν έχεις κοινωνική ελευθερία πως θα έχεις ατομική ελευθερία. Είναι η εκδήλωση της ελεύθερης βούλησης των ατόμων της πολιτείας μέσα όμως στα πλαίσια της κοινωνικής ελευθερίας η οποία προηγείται σε κάθε περίπτωση.
ΙΣΟΝΟΜΙΑ
Η πέμπτη Αρχή είναι η ΙΣΟΝΟΜΙΑ, είναι αφ ενός η ισότης των πολιτών έναντι του νόμου και η εφαρμογή του νόμου αδιακρίτως από όλους τους πολίτες και αφ ετέρου η λειτουργία χωρίς την ελάχιστη αλληλεξάρτηση νομοθέτη και εκτελεστικής εξουσίας. Τι τέλεια αρχή. Πως περιμένουμε να εφαρμοστούνε όλα αυτά; Πως με έναν μαγικό τρόπο να γίνουν όλα; Και μία ισονομία πόσο απαραίτητή είναι όμως, όχι απλά να εννοείται, να λέγεται αλλά να εφαρμόζεται.
ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ
Η έκτη Αρχή ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ, είναι η μηχανισμοί οι οποίοι εγγυούνται την αντιμετώπιση των με ισότητα εκ μέρους της πολιτείας καθώς και η πραγματική αμοιβαιότητα σχέσεων πολιτών και πολιτείας. Ούτως ή άλλως μπορούμε να καταλάβουμε τώρα ότι το Καστελόριζο είναι σε ισοπολιτεία με την Αθήνα; Την Θεσσαλονίκη; Με μια άλλη πόλη; Το Διδυμότειχο; Ο Έβρος; Τότε πως έχω πολιτεία; Οι νόμοι; Τα οφέλη; Η δικαιοσύνη; Αυτή η ανισότητα των πόλεων ή να μην έχει η μία δρόμους και η άλλη να έχει λεωφόρους δεν είναι ισοπολιτεία. Η ισοπολιτεία στην Ελλήνων πολιτεία είναι σταθμός για να νιώσουν όλοι οι πολίτες ότι ζούνε στην ίδια πόλη Ελλήνων με τους ίδιους νόμους και υποχρεώσεις που πρέπει η ίδια η πολιτεία να δίνει στον πολίτη της. Άρα αν εφαρμοστούν οι προηγούμενες αξίες και έρθουν και εφαρμοστούν και όλες μας οι αρχές, μπορούμε να μιλήσουμε για την πραγματική Ελλήνων πολιτεία. Χωρίς κάποιος πολίτης να νιώθει άβολα, χωρίς να νιώθει αδικημένος, χωρίς ο νόμος να τον πιέζει. Όλα θα λειτουργούν με αρμονία, με αφθονία, με αρετή. Σήμερα λοιπόν δεν έχουμε ισοπολιτεία σε καμία πόλη, είναι τόσο άνισα όλα.
ΙΣΟΚΡΑΤΙΑ
Η έβδομη Αρχή ΙΣΟΚΡΑΤΙΑ, τεράστιο, ίσα δύναμη, ισότητα στην δύναμη, κράτος ίσον δύναμη. Είναι το βάρος των αποφάσεων της πολιτείας να ισοκατανέμεται σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις. Ναι αγαπητοί συνέλληνες, με μια ισοκρατία δεν γίνεται κάποιος να νιώθει προνομιακός πολίτης στην Αθήνα ή στην Θεσσαλονίκη αλλά κάπου αλλού να μην είναι προνομιακός. Άρα δεν μπορείς να μην νιώθεις την ισότητα παντού, άρα η πολιτεία να είναι πανταχού παρόν, όπου χρειαστεί, τα πάντα.
ΙΣΗΓΟΡΙΑ
Η όγδοη Αρχή ΙΣΗΓΟΡΙΑ. Τελικά δεν ξέρω αν κάτι από αυτά συμβαίνει σήμερα έστω και ένα. Ειδικά η ισηγορία δίνει το δικαίωμα να έχεις ίσο δικαίωμα αγόρευσης. Οι γιατροί να μιλάνε για αστροφυσική, για αστρόπλοια, άλλος να μιλάει για ότι θέλει. Αυτό είναι αυθάδεια κατ αρχάς. Είναι ασέλγεια στην ίδια την νόηση, το κάνουνε όμως κατ εξοχήν. Η Ελλήνων πολιτεία ξέρει τι είναι η ισηγορία, πρέπει να την γνωρίσεις λοιπόν να ξέρεις ότι η ισηγορία είναι αυτή γιατί μέχρι χθες δεν είχες ισηγορία ή τουλάχιστον δεν σου έδιναν να καταλάβεις τι είναι η ισηγορία.
ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Αρτέμης Σώρρας: Η ένατη Αρχή ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Αποσκοπώντας στην απόδοσή της να εντάσσεται η κατανομή όχι μόνο των αξιωμάτων αλλά γενικώς η αξιακή ισότητα με την οποία η πολιτεία εξοπλίζει τα πρόσωπα κατά τις δικαιϊκές τους σχέσεις. Που σημαίνει ότι η πολιτεία εξοπλίζει τα πρόσωπα όταν αναγκάζονται να προσφύγουνε σε μία δικαστική λύση προβλήματος, να μπορούν και τα δύο να υπερασπίζονται τα δίκαιά τους και τα δικαιώματά τους με τον καλύτερο τρόπο. Δεν υπάρχει πολιτεία η οποία θα υποστηρίξει κάποιον, τον δικό της υποτίθεται και τον άλλον που δεν είναι δικός της θα κοιτάξει να τον καταστρέψει. Η πολιτεία οφείλει να δίνει τα ίδια όπλα και ίσα εφόδια σε αυτούς που έχουνε δικαιϊκές σχέσεις μεταξύ τους. Από την άλλη μεριά η διανεμητική δικαιοσύνη εντάσσεται και στην κατανομή των αξιωμάτων, όπου θα πρέπει να υπάρχει σωστή δικαιοσύνη ώστε τα αξιώματα να τα παίρνουνε αξιοκρατικά αυτοί που πρέπει και γενικότερα σε οποιεσδήποτε σχέσεις των ανθρώπων πρέπει να λειτουργεί η κατά τον καλύτερο τρόπο διανεμητική ισότητα και δικαιοσύνη στις σχέσεις των πολιτών.
ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Αρτέμης Σώρρας: Η δέκατη Αρχή ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, έχει σκοπό την διατήρηση της πολιτείας εντός του συστήματος αξιών και αρχών. Η αδικοπραξία κατά μέλους του σώματος της πολιτείας λογίζεται ως αδικοπραξία κατά της πολιτείας. Έτσι η πολιτεία είναι υπεύθυνη να σταματήσει την αδικία εάν βρίσκεται σε εξέλιξη και σε κάθε περίπτωση να την εξαλείψει ανάλογα με το αδίκημα με διόρθωση ή με τιμωρία. Και προς τις δύο κατευθύνεις, τόσο η διανεμητική όσο και η διορθωτική δικαιοσύνη εκφράζουν την αρχή της αρχή της αναλογικότητας ως θεμέλιο της ιδανικής και ολοκληρωμένης έννομης τάξης.
ΦΡΟΝΗΣΗ
Η ενδέκατη Αρχή ΦΡΟΝΗΣΗ, είναι η αιτία του «πράττειν ορθώς». Τρόπος σκέψης και αντίστοιχη πρακτική που χαρακτηρίζεται από λογική, σύνεση, ωριμότητα. Η φρόνηση είναι «η δημιουργική δύναμη της ανθρώπινης ευζωϊας», η οποία υπερβαίνει τη γνώση, μπορεί να διακρίνει το ορθό από το εσφαλμένο και επιτρέπει στον άνθρωπο να σταθμίσει το «δέον γενέσθαι». Είναι εκείνη που παράγει το φρόνημα, το οποίο ζωογονεί και οργανώνει την πράξη, καθώς εμπεριέχει το πλαίσιο της σκέψης, της γνώσης και βούλησης, που είναι οι αρχές πάνω στις οποίες εδράζεται η πράξη.
ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ
Αρτέμης Σώρρας: Η δωδέκατη Αρχή ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ. Η έννοια της σωφροσύνης είναι νοητική λειτουργία και ορίζεται ως έλεγχος των συναισθημάτων «το κρατείν ηδονών και επιθυμιών», με το να είσαι μέσω της λογικής κύριος του εαυτού σου. Σωφροσνέω σημαίνει συγκροτούμαι, συνέρχομαι, γίνομαι κύριος εμαυτού.
ΑΙΔΩΣ
Αρτέμης Σώρρας: Η δέκατη τρίτη Αρχή ΑΙΔΩΣ, εκφράζει την ιδιότητα του ανθρώπου να αποφεύγει κάθε πράξη του που αντιβαίνει στον καθιερωμένο εθιμικό κώδικα του κοινωνικού του περιβάλλοντος με κίνητρο τον σεβασμό και την σεμνότητα. Η αιδώς κρατά δεμένος ψυχικά τους ανθρώπους, ώστε αυτοί να μην συγκρούονται, και έτσι αποφεύγεται και προλαμβάνεται η αδικία, με αποτέλεσμα να μην διαταράσσεται η ομαλή συμβίωση, να διασφαλίζεται η συνοχή του συνόλου, να διατηρείται ισορροπία και να επικρατεί ευταξία στην οργανωμένη κοινωνία. Η αιδώς αποτελεί την βάση της κοινωνικής συμβίωσης και την προϋπόθεση για την ανάπτυξη του πολιτισμού. Η αιδώς κατοχυρώνει την αξιοπρέπεια το ατόμου, γιατί το εμποδίζει να παραδοθεί στο χάος των παρορμήσεών του και το υποχρεώνει να συμμορφωθεί με ό,τι το διαφοροποιεί από τα άλλα έμβια όντα: το λόγο, παράλληλα περιστέλλει τις εγωιστικές τάσεις του, την ιδιοτέλεια, την επιθετικότητα, την απληστία και τονώνει σε αυτό τις δυνάμεις εκείνες που συντελούν στην εμπέδωση της κοινωνικής αρμονίας.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ
Αρτέμης Σώρρας: Είναι πολύ σοβαρή αρχή αυτή και καλύπτουμε ότι ο σεβασμός είναι μια συνεχής προσπάθεια αλλά τοποθετούμαστε και το γεγονός ότι αν είναι ποτέ δυνατόν να σέβεται το δημιούργημα τον θεό του και ο θεός του, έτσι όπως προβάλλεται σήμερα δηλαδή, αν και εφόσον υπάρχει δεν το εξετάζουμε, αλλά η αρχή του σεβασμού μας δείχνει ότι θεός που δεν σέβεται το δημιούργημά του δεν είναι θεός του δημιουργήματος αυτού. Ναι, ακόμα και στην φύση, ότι δεν σεβαστήκαμε στην φύση, η φύση μας τιμώρησε. Άρα λοιπόν έχουμε δύο θέματα, ή δεν μας σέβεται ο ψευτοθεός και θα τον τιμωρήσουμε ή τιμωρείται από μόνος του, υπάρχουνε δυνάμεις του σύμπαντος να τιμωρηθούνε, δεν θα ξεφύγει κανένας, κανένα πλάσμα, γιατί μπορεί να φαίνεται ότι είμαστε πλάσματα κάποιου θεού αλλά και ο θεός είναι φτιαγμένος από έναν μεγαλύτερο δημιουργό. Με μεγάλο σεβασμό προς αυτόν, όλοι μας πια είμαστε σε έναν αέναο κύκλο του σύμπαντος ή πέρα από τα σύμπαντα του κόσμου. Σε αυτή την βάση λοιπόν τώρα έρχονται μεγάλες τιμωρίες, ότι έρχεται για τους ανθρώπους έρχεται και για τους θεούς. Ας δούμε λοιπόν ποιος σέβεται ποιον.
ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ
Η δέκατη πέμπτη Αξία ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ. Αυτή η λέξη είναι τόσο σπουδαία που δεν ξέρω που είναι σήμερα κρυμμένη και γιατί κανείς δεν την έχει αναγνωρίσει και τουλάχιστον έτσι όπως αποδίδεται.
Σύμφωνα με την αξία του πρέπει να πράττει και να τιμάται ο κάθε άνθρωπος. Σε ατομικό επίπεδο ο όρος αξιοκρατία δηλώνει την αρχή σύμφωνα με την οποία η ανάληψη αξιωμάτων και θέσεων δημόσιων ή μη, η αναγνώριση και η επιβράβευση προσπαθειών γίνονται με βάση την προσωπική αξία του καθενός, χωρίς να παρεμποδίζονται από την οικονομική του ή την κοινωνική του θέση. Επιβεβαιώνει και καταξιώνει το άτομο. Παράλληλα οδηγείται στην αυτογνωσία και στην επίγνωση των πραγματικών αδυναμιών, τις οποίες προσπαθεί να αποβάλλει, αλλά και των ικανοτήτων του που τις επιστρατεύει για την επίτευξη του στόχου του.
ΦΙΛΟΤΗΣ
Δηλαδή μέσα σε οποιοδήποτε περιβάλλον ή οποιεσδήποτε συνθήκες υπάρχουν σε μια κοινωνία, όταν υπάρχει φιλότης τότε η ομοιόσταση του οργανισμού της κοινωνίας, της πολιτείας, είναι αυτή που δίνει την δυνατότητα να μην αλλάξουνε οι συνθήκες λειτουργίας μιας πολιτείας, μιας κοινωνίας. Και είναι αυτή η οποία δημιουργεί την απόλυτη συν-χώρηση δηλαδή δημιουργεί πάντα τον χώρο που μπορούνε όλοι να προσέλθουν πάντα σε αυτόν παρά ότι υπάρχουν μερικά άτομα τα οποία με το ζόρι περνάνε από μέσα. Ουσιαστικά είναι η ενωτική δύναμη που υπάρχει στην κοινωνία.
ΦΙΛΟΤΙΜΙΑ
Είναι ακριβώς αντίθετο από αυτό που γίνεται τώρα. Σήμερα λοιπόν όλες οι τιμητικές διακρίσεις γίνονται μέσα σε στοές, μαζεύονται δέκα άτομα και άλλοι πέντε από την άλλη μεριά και μοιράζουν βραβεία στον εαυτό τους. Οι μασόνοι το χαίρονται κιόλας. Ξέρετε τι εννοούνε φιλοτιμία στην Ελλάδα, από ότι έχω καταλάβει; Το φιλότιμο, θα σε κεράσω ένα ούζο γιατί είμαστε φιλότιμοι, έχουνε μπερδέψει την φιλοτιμία με την φιλοξενία. Δεν είναι αυτό. Η φιλοτιμία, είναι ο φίλος της τιμής, αυτός που κυνηγάει την τιμή. Σαφώς πρέπει όλοι να κυνηγάμε την τιμή, η οποία πρέπει να είναι κάτω από το αξιακό μας σύστημα, και την τιμή θα σου την δώσει το σώμα της κοινωνίας.
ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑ
Η δέκατη όγδοη αρχή ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑ. Είναι οι εντυπώσεις επί των αισθήσεων από πράξεις, συμπεριφορές, ενέργειες, παρουσιάσεις, σκέψεις οι οποίες προβάλλουν μεγαλειωδώς το πρέπον, το αρμόζον, το ωραίο, το ενάρετο, το δίκαιο. Όσο η συνειδητότητα του ανθρώπου βρίσκεται εναρμονισμένη με τον σκοπό ύπαρξής του, τόσο η μεγαλοπρέπεια εκπέμπεται σε κάθε εκδήλωσή του. Η μεγαλοπρέπεια απομακρύνει τον άνθρωπο από την μικροπρέπεια, την μεμψιμοιρία. Είναι χαραγή στο Ελληνικό γένος η μεγαλοπρέπεια. Η κληρονομιά του γένους μας στον πλανήτη γαία χαρακτηρίζεται πρωτίστως από μεγαλοπρέπεια. Η μεγαλοπρέπεια είναι παντού, γι αυτό είναι πολύ σημαντική η αρχή αυτή να μην ασχολούνται οι Έλληνες με μικροπρέπεια, με κουτσομπολιό, με μικρά πράγματα, έχουνε τόσο τεράστια μεγαλειώδη να ασχοληθούνε γιατί εκεί ήμασταν πάντα εμείς, ήμασταν στην μεγαλοπρέπεια.
ΠΗΓΗ: ΑΛΦΕΙΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ
ΑΙΘΕΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ: 18 ΑΡΧΕΣ
ΟΛΑ ΟΜΩΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΗ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΟΙΝΗ ΘΕΑΣΗ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΝΙΑ ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ
ΠΗΓΗ
https://www.aitherikigrafi.gr/persefoni
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου