Ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ υλοποιήθηκε φέτος (2021-22) στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας με τίτλο «Ενεργώ ως Πολίτης» υπό την εποπτεία του ιδρύματος Λαμπράκη σε συνεργασία με το ίδρυμα Α.Κ. Λασκαρίδη και το ίδρυμα Μποδοσάκη.
Οι εκπαιδευτικοί, αφού αρχικά επιμορφώθηκαν σχετικά με τους στόχους, το εκπαιδευτικό υλικό και τη μεθοδολογία του προγράμματος, ανέπτυξαν μια σειρά από διερευνητικές και βιωματικές δράσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Δ΄ Ε΄και Στ΄ τάξεων.
Ξεκινώντας με την αναγνώρισης της μοναδικότητας για κάθε ανθρώπινη ταυτότητα, προχώρησαν στην κατανόηση της έννοιας της συνύπαρξης και την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες εκπαιδεύτηκαν στην κριτική ανάγνωση και αποδόμηση μηνυμάτων που εκπέμπουν οι φωτογραφίες και οι λεζάντες τους, όπως χρησιμοποιούνται από τα ΜΜΕ με στόχο την ικανότητας διάκρισης (ως προς την αξιοπιστία) της πληροφορίας.
Αμέσως μετά «Τα Παιδιά Πολίτες» του 24ου Δημοτικού Σχολείου, αφού παρατήρησαν και εντόπισαν «μικρά» προβλήματα της καθημερινότητας που επηρεάζουν τη ζωή τους στη γειτονιά τους, έξω από το σπίτι και το σχολείο τους (σκουπίδια σε δρόμους και πλατείες, σπασμένα πλακάκια και εμπόδια στα πεζοδρόμια, στενά και ανύπαρκτα πεζοδρόμια κ.ά), αποφάσισαν να αναλάβουν οι ίδιοι δράση για την αντιμετώπιση κάποιων από αυτά.
Έτσι προχώρησαν στον καθαρισμό από τα σκουπίδια της αυλής του σχολείου, της πλατείας Χαραυγής και του πάρκου απέναντι από το Δημοτικό Σχολείο καθώς και στην ανανέωση των ξεθωριασμένων διαβάσεων έξω από αυτό.
Το 24ο Δημοτικό Σχολείο – το μοναδικό εκ μέρους της Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας που υλοποιεί το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα – φιλοδοξεί, μέσω αυτού, να επιτύχει την υποκίνηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών για τον δημόσιο χώρο, για τη βελτίωση των συνθηκών (περιβαλλοντικών, διαβίωσης, έκφρασης) της κοινότητας, την προσωπική ευθύνη, τη συνεργασία, την ανάληψη πρωτοβουλιών. Επιδιώκει τα παιδιά, ως πολίτες που έρχονται σε επαφή με τον δημόσιο χώρο και τον χρησιμοποιούν να ενδυναμωθούν ώστε να αποκτήσουν φωνή, να μάθουν τα βήματα για τη διεκδίκηση βελτιώσεων και, στον βαθμό που τους αναλογεί, να συμμετέχουν και να παρεμβαίνουν με υπευθυνότητα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ
ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
1.0. ΠΑΙΔΕΙΑ
2.0. ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
3.0 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ!
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΖΕΙ, ΑΝΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΡΜΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ Ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΡΙΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΑ ΜΕ ΙΣΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΙΣΗΓΟΡΙΑ ΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ.
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΤΡΑΡΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΑΝΙΟ ΑΞΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΣΥΛΙΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΡΑΞΕΙ ΑΔΙΚΟ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΝΣΑΡΚΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ
ΣΗΜΕΡΑ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΦΗΣΑΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ
ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ.
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΞΕΙ
ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΕΡΠΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ;
ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ.
ΠΗΓΗ
https://www.aitherikigrafi.gr/33-protokolla-2-nomoi
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου