ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΖ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑ
Σύμφωνα με την συνταγματική αρχή της δημοσιότητας και ελέγχου για την χρηματοδότηση των κομμάτων ( α 29 παρ 2 Σ) έχει συσταθεί και λειτουργεί ως ανεξάρτητο , ειδικό όργανο η αρμόδια Επιτροπή ελέγχου της Βουλής.
Στις 29 Ιανουαρίου 2018 η Επιτροπή δημοσίευσε μία τρισέλιδη αναφορά με τα αποτελέσματα ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων σχετικά με την κρατική επιχορήγηση .Η επιτροπή διαπιστώνει μια σειρά παραβάσεων από τα κόμματα σε σχέση με τον τρόπο διαχείρισης του δημόσιου χρήματος και αποφασίζει να μην επιβάλει καμία κύρωση αλλά προβαίνει σε απλές συστάσεις για το μέλλον.( αφορά κρατική επιχορήγηση για το έτος 2015 )
Η μακροχρόνια πρακτική <<ανοχής >> δημιούργησε στα κόμματα την πεποίθηση ότι δεν χρειάζεται να είναι ¨εντάξει¨απέναντι στον νόμο..
Απόσπασμα από την έκθεση της εξεταστικής επιτροπής
ΠΟΡΙΣΜΑ
της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση της νοµιµότητας της δανειοδότησης των πολιτικών κοµµάτων, καθώς και των ιδιοκτητριών εταιρειών µέσων µαζικής ενηµέρωσης από τα τραπεζικά ιδρύµατα της χώρας
4.2. ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ
4.2.1. Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Α. ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Η ΝΔ ακολούθησε την κοινή πρακτική για την δανειοδότηση των κοµµάτων, που είχε ως εξής:
Το κόµµα προκειµένου να αποκτήσει ρευστότητα έως την ηµεροµηνία απόδοσης σε αυτό της ανάλογης µε τα εκλογικά ποσοστά του κρατικής επιχορήγησης από το Δηµόσιο, προέβαινε σε συµφωνία εκχώρησης της απαίτησής του αυτής προς την εκάστοτε πιστώτρια τράπεζα και εκείνη µε τη σειρά της προέβαινε σε σύσταση ενεχύρου επί της εκχωρηµένης απαίτησης, προκειµένου να εξασφαλιστεί περαιτέρω. Η ενεχυρίαση επεκτείνονταν επίσης και στην οικονοµική ενίσχυση για ερευνητικούς και επιµορφωτικούς σκοπούς, που δικαιούνται τα πολιτικά κόµµατα σε ετήσια βάση σύµφωνα µε το Ν. 3023/2002.
Α1. Κρατική Επιχορήγηση.
Η πρακτική που ακολουθήθηκε από τις τράπεζες συνίστατο στο να δανειοδοτείται το κόµµα µε ποσό σχεδόν ίσο µε το σύνολο των εκτιμώμενων μελλοντικών κρατικών επιχορηγήσεων , µε κριτήριο το ποσοστό των εκλογικών αποτελεσμάτων. Δεν έχει προκύψει ότι οι τράπεζες είχαν λάβει υπ’ όψιν τους ως όφειλαν πιθανή αποµείωση 304 της διασφαλιστικής αξίας των ενεχύρων. Όµως, όπως άλλωστε συνέβη, ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν ήταν καθόλου απίθανο, δεδομένου ότι, αφενός, τα εκλογικά ποσοστά των κοµµάτων στις εκλογικές αναμετρήσεις αυξομειώνονται ενώ η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας δεν είναι εξασφαλισμένα στο αυτό επίπεδο πάντοτε. Στην προκειμένη περίπτωση υπήρξε και ένας ακόµη παράγοντας που λειτούργησε αρνητικά για την αξία των ενεχύρων που λήφθηκαν από τις τράπεζες, οι νομοθετικές αλλαγές. Ειδικότερα, (α) µε τη διάταξη άρθρου 43 παρ. 4 ν. 4071/12 ορίστηκε ότι η 4η δόση του 2011 και 1η και 2η δόσεις του 2012 δεν θα µπορούν να εκχωρούνται (Υπουργός Εσωτερικών ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ) και (β) Με τον νόµο 4304/2014 άρθρο 1 και 33, τροποποιήθηκε ο Ν. 3023/2002, και από 1/1/2015, ορίστηκε ότι το 40% της κρατικής επιχορήγησης και των δυο κατηγορικών, (τακτική, επιµορφωτική) δεν θα µπορεί ούτε να εκχωρείται ούτε να κατάσχεται, ( Υπουργός Εσωτερικών ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ).
Αξίζει ακόµα να σηµειωθεί ότι ,ως γνωστόν, οι εκλογικές θητείες συνήθως δεν εξαντλούνται. Από την αρχή της περιόδου του ερευνητικού ενδιαφέροντος της επιτροπής (2002) µέχρι και το 2009, το διαθέσιμο ποσό για κρατική χρηµατοδότηση των κοµµάτων επί του εκάστοτε ετήσιου συνόλου διαθέσιµων κρατικών δημοσιονομικών εσόδων κυμαινόταν σε επίπεδα της τάξης των 40.000.000 ευρώ για το 2002 έως και των 68.000.000 ευρώ για το 2009. Αυτά διανέµονταν κυρίως µεταξύ των δύο µεγάλων τότε κοµµάτων. Η κρατική χρηματοδότηση του ΠΑΣΟΚ κυµάνθηκε µεταξύ των ποσών των 17.000.000 για το 2002 και των 24.175.150,30 ευρώ για το 2009. Σε παρόμοια ποσά κινήθηκε και η κρατική χρηματοδότηση του κόµµατος της Νέας Δηµοκρατίας, καθώς εµφάνισε µία διακύµανση µεταξύ 17.022.548,68 ευρώ για το 2002 και 26.280.294,83 για το 2009. Ειδικότερα η ετήσια συνολική επιχορήγηση (τακτική και για επιµορφωτικούς σκοπούς): Έτος Σύνολο Τακτικής και Οικονοµικής Ενίσχυσης
ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜ. ΣΥΜΠ/ΞΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Η Νέα Δημοκρατία ζήτησε και έλαβε δάνεια από πέντε μεγάλες τράπεζες, ήτοι την Αγροτική, την Πειραιώς, την Εθνική, τη Eurobank και την Attica. Τα περισσότερα δάνεια προέρχονται από την Αγροτική Τράπεζα Ελλάδος (ΑΤΕ) σε ποσοστό 81%. Ένα χρόνο πριν η ΑΤΕ απορροφηθεί από την Πειραιώς, τα δάνεια άγγιξαν τα 104.400.000€. Έως του χρονικού σηµείου της πλήρους απορρόφησης της ΑΤΕ από την Πειραιώς, έφθασαν τα 118.163.185€.
Το κόµµα επίσης, ζήτησε και πέτυχε να δανειοδοτηθεί από τέσσερις ακόµα τράπεζες, ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΕΘΝΙΚΗ, EUROBANK ΚΑΙ ATTICA, µέσα σε έναν χρόνο, από τον Φεβρουάριο του 2010 έως τον Φεβρουάριο του 2011. Το χρονικό διάστηµα συµπίπτει µε το διάστηµα κατά το οποίο η ΑΤΕ επέδειξε απροθυµία να συνεχίσει την δανειοδότηση.
Παραδόξως, και ενώ η χώρα διένυε την γνωστή καταστροφική οικονοµική κρίση, σε µία περίοδο που η στρόφιγγα της δανειοδότησης είχε αρχίσει να κλείνει για τους κοινούς θνητούς και παρά την υψηλή δανειοδότηση H ΝΔ έλαβε από τον Φεβρουάριο 2010 έως τον Φεβρουάριο του 2011 ποσό ύψους 25 εκ ευρώ.
Ειδικότερα, από το 2000 και µετά το κόµµα συνολικά έλαβε δυνάµει των αναφεροµένων στο παράρτηµα συµβάσεων, ποσό κεφαλαίου (άνευ υπολογισµού των τόκων): α) Από την Αγροτική Τράπεζα έλαβε, µε την υπ’αριθµ. 337/10.10.2000 σύµβαση αλληλόχρεου λογαριασµού και τις πρόσθετες συµβάσεις της, ποσό 289,3 εκ ευρώ. Σύµφωνα µε την Τράπεζα Πειραιώς στον πίνακα οφειλών της Ν.Δ., το κόµµα εµφανίζει υπόλοιπο οφειλής για τα δάνεια της Αγροτικής ύψους 179.876.987,98 εκ ευρώ.
Συµπέρασµα:
Οι συγκεκριµένες Τράπεζες έδειξαν µια ασυνήθιστη ανοχή στο πολιτικό κόµµα της ΝΔ που δεν συναντάται σε άλλους δανειολήπτες. Ενώ υπήρχαν οφειλές σε καθυστέρηση ήδη από το έτος 2011 προχώρησαν σε κλείσιµο των λογαριασµών πολύ αργότερα έως και τέσσερα χρόνια µετά. Ακόµη σε καταγγελία των συµβάσεων έχει προβεί µόνο η Τράπεζα Πειραιώς. Σε κλείσιµο των λογαριασµών προέβη πρώτη η Eurobank και µετά η Πειραιώς και µόλις στις 17.10.2016 και η Attica. Η Εθνική Τράπεζα µετέφερε τον φάκελο στη Διαχείριση Απαιτήσεων.
Μέχρι σήµερα καµία τράπεζα δεν έχει καταθέσει αίτηση έκδοσης διαταγής πληρωµής και µόνο η Πειραιώς (που είναι διάδοχος των Τραπεζών CPB Bank και ΑΤΕ) έχει καταθέσει αγωγή σε βάρος της ΝΔ για την καταβολή των οφειλοµένων ποσών που απορρέουν από τις δανειακές συµβάσεις.
Ενδιαφέρον είναι ότι, οι Τράπεζες Attica (κλείσιµο λογαριασµών στις 17.10.2016) και Πειραιώς (κατάθεση αγωγής 14.10.2016) άρχισαν να λαµβάνουν µέτρα για την διασφάλιση των απαιτήσεων τους κατά της ΝΔ µετά την συγκρότηση της Εξεταστικής Επιτροπής στις 19.4.2016.
Η Επιτροπή συσκοτίζει ,αντί να διαφωτίζει τους πολίτες και την κοινή γνώμη.
Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ.2 του Συντάγματος και σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά της διαφθοράς που έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο (ν.3666/2008) ,τις συστάσεις διεθνών οργανισμών (ΟΟΣΑ) ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΊΤΑΙ ΥΠΟΧΡΈΩΣΗ ενημέρωσης των πολιτών για τα έσοδα και τις δαπάνες των πολιτικών κομμάτων.
Στην εποχή των αναξιόπιστων πηγών ενημέρωσης και των fake news, η Ε.ΣΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ επιμένει σταθερά να παρακολουθεί στενά το κοινοβουλευτικό έργο όλων των κυβερνήσεων και καθεστώτων και ότι χρειάζεται και πρέπει να απαιτεί ο πολίτης σχετικά με την δημόσια πληροφορία πόσον μάλλον όταν αφορά σπατάλη του δημόσιου χρήματος .αναδεικνύει όλη την επικαιρότητα σε όλους τους τομείς για διαφάνεια και λογοδοσία.
Επιμένουμε να είμαστε το ενοχλητικό πετραδάκι στο παπούτσι ενός συστήματος που είναι δομημένο πάνω στη συγκάλυψη και την ατιμωρησία.
Είναι δικαίωμα κάθε Έλληνα πολίτη να γνωρίζει ποιές είναι οι πηγές χρηματοδότησης κομμάτων και υποψηφίων αλλά κυρίως που πηγαίνουν τα χρήματά του ,είτε των κρατικών επιχορηγήσεων είτε των ιδιοτικών εισφορών.
Η διαφάνεια των οικονομικών των κομμάτων είναι προϋπόθεση για την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος ,ιδιαίτερα σε περιόδους περικοπών και οικονομικής στενότητας .
Η Ελλήνων Συνέλευσις ζητά διαφάνεια και την ενημέρωση των Πολιτών.
και για αυτό είδη έχει προγραμματίσει για την επόμενη μέρα για το πως οι αποφάσεις των επιτροπών θα είναι άμεσα εκτελεστέες.
ΙΙ. ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ & ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΣΩΜΑ
1.0. Επιτροπή συγκρότησης Ειδικού δικαστηρίου που καλείται να αποδώσει άμεσα δικαιοσύνη στα αποτελέσματα των Επιτροπών ελέγχου επί όλων των σημαντικών θεμάτων της Πολιτείας και θα επιβάλλει τις ανάλογες ποινές που θα αποφασιστεί.
Η Επιτροπή Συγκρότησης έχει χρονικό διάστημα δέκα (10) ημερών από την κατάθεση των νομοσχεδίων για την σύσταση του Ειδικού Δικαστηρίου.
2.0. Επιτροπή ελέγχου για το Δικαστικό Σώμα:
2.1.Επιτροπή ελέγχου όλων των Δικαστικών λειτουργών για τη μέχρι τώρα δράση και λειτουργία τους.
2.2.Εντατικά σεμινάρια για την εμπέδωση του ρόλου του Δικαστικού λειτουργού.
2.3.Εντατικά σεμινάρια για εφαρμογή της διορθωτικής, της διανεμητικής
και της εθιμικής δικαιοσύνης.
3.0. Το Πειθαρχικό Σώμα, είναι ανεξάρτητο σώμα για να μπορεί αμερόληπτα να διενεργεί ελέγχους, γνωματεύσεις, να επιμελείται θέματα που άπτονται της δικαιοσύνης.
4.0. Οι επιτροπές πειθαρχικού θα εποπτεύσουν και θα συντονίσουν με κάθε διαφάνεια όλες τις πράξεις και σε κοινή δημόσια θέα.
5.0. Επιτροπή Δικαίου, η οποία θα ενεργεί αυτόνομα και θα εποπτεύει τη λειτουργία ολόκληρης της διακυβέρνησης.
6.0. Οι Επιτροπές θα απαρτίζονται από ανεξάρτητους νομικούς συμβούλους,δικαστικούς, εισαγγελείς, επόπτες, οικονομολόγους κ.α. καθώς και θα μπορούν να συμβουλεύονται οιονδήποτε κρίνουν αναγκαίο για τη διεκπεραίωση της πράξης.
7.0. Αφού περατωθεί η έρευνα των εμπειρογνωμόνων όπως πιο πάνω περιγράφεται και σημειωθούν αξιόποινα παραπτώματα από τα
εμπλεκόμενα μέρη, δηλ. από τους ασκούντες δημόσιο αξίωμα (ακόμα και για τους μη εν ενεργεία )καθώς και οι σχετικοί σύμβουλοι πάσης μορφής,κράτη, τράπεζες κ.ο.κ., οι επιτροπές πειθαρχικού θα αναλάβουν να συντάξουν την ανάλογη δικογραφία, θα συντονίσουν, εκτελέσουν καθώς και θα εποπτεύσουν τη διαδικασία εκδίκασης από το Ειδικό Δικαστικό σώμα και θα εποπτεύσουν την υλοποίηση των αποφάσεων εντός χρονικού πλαισίου που θα τεθεί στην πορεία
8.0. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις του ειδικού δικαστηρίου θα είναι άμεσα εκτελεστέες.
ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.
ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΟΛΩΝ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
Αν όλοι είχαμε όνειρα βασισμένα στις αξίες και τις αρχές θα παλεύαμε για αυτά θα ενεργοποιούσαμε εκείνο το κομμάτι του εαυτού μας που κρύβει τη δύναμη να αλλάξει το μικρόκοσμό του, που μπορεί να κινητοποιήσει και τους γύρω μας να ονειρευτούν και εκείνοι και να παλέψουν για ένα καλύτερο αύριο. Μόνο το θωρακισμένο άτομο με τις ηθικές αξίες της ζωής και τις κοινωνικές αρχές θα προσπαθήσει για το καλύτερο, το δικό του και των γύρω του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου