ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Translate

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Γλυπτά του Παρθενώνα: Προκλητικό δημοσίευμα του Spectator – «Δεν ανήκουν στους Έλληνες, o Έλγιν τα διέσωσε»

 

Την ώρα που έχει φουντώσει η συζήτηση σχετικά με την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, η υπουργός Πολιτισμού της Βρετανίας, Μισέλ Ντόνελαν δηλώνει ότι «ανήκουν εδώ, στο Ηνωμένο Βασίλειο».

«Το Βρετανικό Μουσείο απαγορεύεται από τον νόμο να επιστρέψει οριστικά τα έργα τέχνης στην Ελλάδα. Υπήρξαν όμως εικασίες ότι μια συμφωνία θα μπορούσε να επιτρέψει τη μεταφορά των γλυπτών στην Αθήνα με δανεισμό εκ περιτροπής, σε αντάλλαγμα για κλασικά αντικείμενα που δεν έχουν ξαναβγεί εκτός Ελλάδας. Η Ελλάδα πιέζει εδώ και χρόνια να πάρει πίσω τα έργα τέχνης», αναφέρει το BBC.

Με ένα ανιστόρητο δημοσίευμα για τα 
Γλυπτά του Παρθενώνα, το εβδομαδιαίο βρετανικό περιοδικό Spectator εναντιώνεται στην επιστροφή τους στην Ελλάδα, την ώρα που τα περισσότερα βρετανικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι έχουν γίνει προχωρημένες συζητήσεις μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου.

Οι Times, ο Guardian και η Telegraph γράφουν επανειλημμένα ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι πιθανό να επιστρέψουν σύντομα στην Ελλάδα. Όμως, το  Spectator εναντιώνεται σε αυτήν την προοπτική και παράλληλα εξαπολύει επίθεση κατά των Ελλήνων υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι ο Παρθενώνας «χτίστηκε κυρίως από σκλάβους».

Στο άρθρο του με τίτλο «Τα Ελγίνεια Μάρμαρα και η σαπίλα της αποαποικιοποίησης», ο ιστορικός Ζαρίρ Μασάνι αναφέρει ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα μεταφέρθηκαν νόμιμα από τον λόρδο Έλγιν το 1802, αφού ο Παρθενώνας ήταν «ένα παραμελημένο ερείπιο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας» ενώ τονίζει ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι οι σύγχρονοι Έλληνες κατάγονται από τους αρχαίους Αθηναίους.

«Η νομιμότητα των ελληνικών διεκδικήσεων των Μαρμάρων είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων αμφίβολη. Η ζωφόρος του Παρθενώνα, που χτίστηκε κυρίως από σκλάβους το 500 π.Χ., φέρεται να «εκλάπη» από τον Έλγιν το 1802, ενώ ήταν Βρετανός πρεσβευτής στην Κωνσταντινούπολη. Ο Παρθενώνας εκείνη την εποχή ήταν ένα παραμελημένο ερείπιο στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο Παρθενώνας είχε χρησιμοποιηθεί ως αποθήκη πυρομαχικών και είχε υποστεί σοβαρές ζημιές από εκρήξεις. Όταν έφθασε ο Έλγιν, ο χώρος κανιβαλιζόταν από Τούρκους που πουλούσαν κομμάτια του ως αναμνηστικά στους τουρίστες», γράφει ο Ζαρίρ Μασάνι.

Ο ίδιος προσθέτει ότι «δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο πληθυσμός της σύγχρονης Ελλάδας δικαιούται μετά από δυόμισι χιλιετίες να ισχυρίζεται ότι κατάγεται είτε από τους σκλάβους που έχτισαν τον Παρθενώνα είτε από τους Αθηναίους ηγεμόνες που ανέθεσαν την κατασκευή του. Οι πληθυσμοί έχουν μεταναστεύσει, αναμειχθεί και αλλοιωθεί σε ολόκληρο τον κόσμο εδώ και χιλιετίες, έτσι λίγοι από εμάς μπορούν να διεκδικήσουν δικαιώματα με βάση τη γεωγραφική ή την εθνική συνέχεια από την αρχαιότητα».

Παράλληλα, ισχυρίζεται ότι «τα Γλυπτά μεταφέρθηκαν εντελώς νόμιμα από τον Έλγιν, με επίσημη άδεια από την οθωμανική κυβέρνηση στο Λονδίνο, με προσωπικό κόστος 5 εκατομμυρίων λιρών. Αργότερα πουλήθηκαν, πάλι εντελώς νόμιμα, στη βρετανική κυβέρνηση, η οποία με τη σειρά της τα δώρισε στο Βρετανικό Μουσείο. Όλες αυτές οι συναλλαγές καταγράφονται σε σχετικά έγγραφα. Το νέο ελληνικό κράτος, το οποίο δημιουργήθηκε με βρετανική βοήθεια, είχε απαίτηση για τα μάρμαρα μισό αιώνα μετά».

Ο Μασανί φθάνει στο σημείο να… υμνήσει τον λόρδο Έλγιν αφού, όπως υποστηρίζει, χάρη σε αυτόν «διασώθηκαν τα κλασικά ερείπια από την αφάνεια, την παραμέληση και την καταστροφή».

Στο ίδιο άρθρο, ο Ζαρίρ Μασάνι κατηγορεί την «καμπάνια “απο-αποικιοποίησης”» ως μια επιχείρηση πλύσης εγκεφάλου της Ελλάδας, καθώς αυτή είναι υπεύθυνη για το «ενδεχόμενο επιστροφής, με το πρόσχημα του δανεισμού, ορισμένων από τα πιο εμβληματικά αντικείμενα του Βρετανικού Μουσείου, των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ελληνική κυβέρνηση, που εξακολουθεί να διεκδικεί τη νόμιμη ιδιοκτησία, δεν θα επιστρέψει ποτέ πρόθυμα ένα τέτοιο δάνειο, και όλοι γνωρίζουμε ότι η κατοχή αντιπροσωπεύει τα εννέα δέκατα του νομικού καθεστώτος. Η τρέχουσα συμφωνία, που σχεδιάστηκε για να παρακάμψει τους κανόνες που εμποδίζουν τα βρετανικά μουσεία να παραχωρούν τους εθνικούς τους θησαυρούς, έγινε με τη μεσολάβηση του πρώην υπουργού Πολιτισμού Λόρδου Βέιζι και του πρώην υπουργού Οικονομικών Τζορτζ Όσμπορν, νυν προέδρου του Βρετανικού Μουσείου, αλλά οι λεπτομέρειες της δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί», γράφει ο ιστορικός.

Το προκλητικό άρθρο καταλήγει με την προσωπική άποψη του Μασάνι ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στο Βρετανικό Μουσείο, όπου τα θαυμάζουν πάνω από 6 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο και όχι στο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου έρχονται κάθε χρόνο λιγότερο από το ένα τρίτο των παραπάνω επισκεπτών.

Γράφει η taz με τίτλο «Κλεμμένοι Θεοί».

 Η γερμανική εφημερίδα παρατηρεί: «Ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά στις συνθήκες αυτής της “αγοράς” από τον Λόρδο Έλγιν διαπιστώνουμε ότι η κλοπή κομματιών της ζωφόρου από τον Παρθενώνα είναι, θα μπορούσαμε να πούμε, η μητέρα όλων των κλοπών τέχνης που διέπραξαν οι μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις στην Ανατολή τον 19ο αιώνα.

Ο ισχυρισμός, που διατυπώνεται ακόμη και σήμερα στο Λονδίνο, ότι ο Λόρδος Έλγιν είχε γραπτή άδεια από τον τότε Σουλτάνο Σελίμ Γ’ είναι αποδεδειγμένα λανθασμένος. Το σχετικό φιρμάνι δεν υφίσταται, άρα δεν θα μπορούσε ποτέ να παρουσιαστεί. Πρόσφατα ο Τούρκος ιστορικός Ορχάν Σακίν, ειδικός στα Οθωμανικά Αρχεία στην Κωνσταντινούπολη, ερεύνησε για μια ακόμα φορά όλα τα σχετικά έγγραφα. Σύμφωνα με τον ιστορικό, το μόνο έγγραφο που σχετίζεται με την υπόθεση είναι ένα αντίγραφο ιταλικής μετάφρασης μιας επιστολής που έγραψε στον Λόρδο Έλγιν o Kαϊμακάμης της Αθήνας, ο ανώτατος Οθωμανός αξιωματούχος της πόλης εκείνη την εποχή. Η επιστολή αναφέρει ότι ο Λόρδος Έλγιν είχε την άδεια να φτιάξει γύψινα εκμαγεία, αλλά όχι να αφαιρέσει 2.400 ετών έργα τέχνης από τον Παρθενώνα και να τα στείλει με πλοία στο Λονδίνο.

Το πρωτότυπο της επιστολής του Kαϊμακάμη δεν υπάρχει. Και σίγουρα δεν υπάρχει κανένα άλλο έγγραφο από πιο υψηλόβαθμο Οθωμανό αξιωματούχο. Ένα φιρμάνι του σουλτάνου, αν υπήρχε, θα είχε οπωσδήποτε συμπεριληφθεί στο αρχείο διότι όλα αυτά τα διατάγματα φυλάσσονται με ιδιαίτερη προσοχή».

Ο πρωθυπουργός εργάζεται ακατάπαυστα και συνομιλεί με διεθνείς προσωπικότητες για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, ανέφερε σε δήλωση του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, σημειώνοντας ότι την ίδια στιγμή ο κ. Τσίπρας συνομιλεί με πρόσωπα που, όπως ανέφερε, επιδίδονται σε χυδαίες αναρτήσεις

https://www.enikos.gr/international/glypta-tou-parthenona-proklitiko-dimosievma-tou-spectator-den-anikoun-stous-ellines-o-elgin-ta-diesose/1910356/

Στον χρόνο μετά τις εκλογές εκτίμησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ότι θα υπάρξει θετική έκβαση για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, υπογραμμίζοντας τις «αθόρυβες και συστηματικές» προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση.

«Δεν αναμένω άμεσα αποτελέσματα, έχουμε κάνει συστηματικές κινήσεις. Εφόσον ο λαός μας εμπιστευτεί μετά τις εκλογές πιστεύω ότι τον στόχο αυτό θα μπορέσουμε να τον πετύχουμε με σεβασμό στις κόκκινες γραμμές που έχουν θέσει όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις» ανέφερε στη συνάντηση που είχε με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο Προεδρικό Μέγαρο.


Μήπως πρέπει κάποιοι να σταματήσουν την προπαγάνδα της επιστροφής των Γλυπτών ;;;

Μήπως πρέπει να σταματήσουν να αναπαράγουν τις θέσεις του Βρετανικού μουσείου ;;;

Και μήπως αποτελεί προεκλογικό όπλο των εκάστοτε κυβερνήσεων ;;;

Τις τελευταίες ημέρες πολλά είναι τα διθυραμβικά δημοσιεύματα που διατυμπανίζουν πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα επιστρέφουν στη χώρα μας! Ελάχιστοι ωστόσο είναι εκείνοι που διαβάζουν προσεκτικά, και δεν αναπαράγουν απλώς, τι αναφέρουν τα δημοσιεύματα αυτά. Λίγοι είναι εκείνοι που εμμένουν στις λεπτομέρειες αυτής της υποτιθέμενης λαμπρής συμφωνίας, η οποία θα φέρει πίσω την πολυπόθητη πολιτιστική μας κληρονομιά.

Το έχουμε ξαναδεί άλλωστε για τις  δήθεν διεκδίκησή τους που μετρά ήδη μισό αιώνα και έχει εγγραφεί στο συνειδητό των Ελλήνων πολιτών ως η “μάχη των μαχών”. Και σίγουρα η επιστροφή τους αποτελεί το τέλειο προεκλογικό όπλο των εκάστοτε κυβερνήσεων.

Το Βρετανικό Μουσείο και η Αγλία γνωρίζει πολύ καλά ότι πρέπει να αποδώσουν τα γλυπτά του Παρθενώνα στον ιερό χώρο που συμβολίζει την παγκόσμια κληρονομιά και τη δημοκρατία  και αν υπήρχε μια πραγματική Ελληνική κυβέρνηση το Βρετανικό μουσείο δεν θα είχε κανένα περιθώριο να μην το κάνει γιατί δεν είναι θέμα της νομοθεσίας ( Το Βρετανικό Μουσείο απαγορεύεται από τον νόμο να επιστρέψει οριστικά τα έργα τέχνης στην Ελλάδα) αλλά έχει χρέος απέναντι στην ανθρωπότητα και αφορά την διεθνή κοινότητα .

Θεωρούμε ότι ,αλλά και όλοι γνωρίζουν ότι το υπουργείο Εξωτερικών και οι διπλωματικές υπηρεσίες είναι από τους κρισιμότερους κλάδους ενός κράτους και για την εφαρμογή της εξωτερικής στρατηγικής μιας χώρας και ειδικά της Ελλάδας με τα τεράστια κληρονομικά δικαιώματα που έχει σε όλο τον πλανήτη.

Είναι απαραιτήτως αναγκαίο αλλά και καθήκον μας ως κληρονόμοι και γηγενείς αυτού του τόπου να γίνει ανασύνταξη, αναβάθμιση αλλά και ανασυγκρότηση όλων των υπηρεσιών αυτού του κλάδου  και έχοντας στις διοικητικές θέσεις πραγματικούς Έλληνες να απαιτηθούν στον εκτός Ελλαδικού χώρου ότι  Ελληνικά πνευματικά και κληρονομικά  δικαιώματα του Έθνους  μας αλλά και να αποκατασταθεί η πραγματική ιστορία στον πλανήτη μας .


ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.

ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΟΛΩΝ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Αν όλοι είχαμε όνειρα βασισμένα στις  αξίες και τις αρχές θα παλεύαμε για αυτά θα ενεργοποιούσαμε εκείνο το κομμάτι του εαυτού μας που κρύβει τη δύναμη να αλλάξει το μικρόκοσμό του, που μπορεί να κινητοποιήσει και τους γύρω μας να ονειρευτούν και εκείνοι και να παλέψουν για ένα καλύτερο αύριο. Μόνο το θωρακισμένο  άτομο με τις ηθικές αξίες της ζωής και τις κοινωνικές αρχές θα προσπαθήσει για το καλύτερο,  το δικό του και των γύρω του. 



ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.

ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΟΛΩΝ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Αν όλοι είχαμε όνειρα βασισμένα στις  αξίες και τις αρχές θα παλεύαμε για αυτά θα ενεργοποιούσαμε εκείνο το κομμάτι του εαυτού μας που κρύβει τη δύναμη να αλλάξει το μικρόκοσμό του, που μπορεί να κινητοποιήσει και τους γύρω μας να ονειρευτούν και εκείνοι και να παλέψουν για ένα καλύτερο αύριο. Μόνο το θωρακισμένο  άτομο με τις ηθικές αξίες της ζωής και τις κοινωνικές αρχές θα προσπαθήσει για το καλύτερο,  το δικό του και των γύρω του. 


Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ 
 Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ 

 Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

https://www.e-sy.gr/programmatic-statements/


karaventzas@gmail.com  

 τηλ. 6932302815

https://athlw.blogspot.com/

https://nikos-karaventzas.blogspot.com/







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;
Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ