ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Translate

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2022

Η πυγμαχία δημοφιλές άθλημα στην Αρχαία Ελλάδα !

 



Η πυγμή ήταν ένα από τα παλαιότερα και δυναμικότερα αγωνίσματα των αρχαίων Ελλήνων το οποίο ήταν γνωστό από την Μυκηναϊκή και την Μινωική εποχή με βαθιές ρίζες από την Ελληνική Προϊστορία. Αναφέρεται και στα Ομηρικά Έπη σαν ένα από τα αγωνίσματα που διεξήχθησαν προς τιμή του Πατρόκλου. Η πυγμή μπαίνει σαν αγώνισμα στην Ολυμπία στην 23η Ολυμπιάδα (668π.χ.).

Υπάρχουν αρχαιολογικές ανακαλύψεις που δείχνουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες πραγματοποιούσαν αγώνες πυγμαχίας ήδη από τη Μινωική και τη Μυκηναϊκή περίοδο. Υπάρχουν πολλοί θρύλοι για την προέλευση της πυγμαχίας στην Ελλάδα.

Μια από τις πιο περίεργες ιστορίες υποστηρίζει ότι ο ηρωικός ηγεμόνας Θησέας εφηύρε μια μορφή πυγμαχίας στην οποία δύο άντρες κάθονταν πρόσωπο με πρόσωπο και χτυπιούνταν ο ένας τον άλλον με τις γροθιές τους μέχρι να σκοτωθεί ένας από αυτούς. Με τον καιρό, ωστόσο, οι πυγμάχοι άρχισαν να αγωνίζονται σε όρθια θέση, καθώς τόσο συχνά τους βλέπουμε να απεικονίζονται σε αρχαία Eλληνικά αγγεία.

Οι κανόνες της πυγμαχίας στις πρώτες μέρες ήταν δρακόντειοι. Δεν ίσχυαν κανόνες του Marquess of Queensberry εκείνες τις μέρες, που είναι οι κανόνες που διέπουν την πυγμαχία στην πιο σύγχρονη εποχή.

Δεν υπήρχαν κατηγορίες βάρους, γύροι με ενδιάμεσα διαλείμματα, πόντους, νίκη ή ήττα στα σημεία, καμία διακοπή όταν οι μαχητές άρχισαν να αιμορραγούν, ούτε φυσικά υπήρχαν γάντια.

Νικητής ήταν απλώς ο πυγμάχος που έριχνε νοκ άουτ τον αντίπαλό του ή τον ανάγκασε να φύγει από τον αγώνα. Σε περίπτωση αγώνα ιδιαίτερα μεγάλης διάρκειας, χωρίς ξεκάθαρο νικητή, ίσχυε ο βάναυσος κανόνας της «κλίμακας», με τη συμφωνία και των δύο αντιπάλων.

 Καθένας από τους δύο αντιπάλους παρέμεινε εντελώς ακίνητος και δεχόταν μια γροθιά στο πρόσωπο, χωρίς να κάνει καμία κίνηση για να την αποφύγει.

Η σειρά αυτών των χτυπημάτων καθοριζόταν με κλήρωση και νικητής ήταν αυτός που θα έμενε όρθιος. Υπήρξαν περιπτώσεις στις οποίες πυγμάχοι σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της «κλίμακας» μετά από θανατηφόρο γροθιά.

Επίσης, δεν υπήρχαν γάντια για προστασία. Οι πυγμάχοι τύλιγαν τα δάχτυλά τους και τους καρπούς τους για να κάνουν τις αρθρώσεις τους πιο σταθερές - για να μην μειώσουν τη δύναμη των χτυπημάτων στον αντίπαλο.

Με τα χρόνια, όμως, η πυγμαχία έγινε πιο πολιτισμένη και περισσότερο άθλημα. Στην πραγματικότητα, έγινε άθλημα Ολυμπιακών Αγώνων ήδη από το 688 π.Χ. Ο Ονόμαστος Σμυρναίος είναι ο πρώτος νικητής στην ολυμπιακή πυγμαχία.

Εκείνη την εποχή, ο θεός Απόλλωνας θεωρούνταν ο εφευρέτης και ο θεματοφύλακας του αθλήματος της πυγμαχίας.

Πυγμάχοι στην Αρχαία Ελλάδα που έμειναν στην ιστορία
Είναι προφανές ότι η νίκη σε ένα τέτοιο άθλημα απαιτούσε τεράστια αποθέματα σωματικής —ακόμα και πνευματικής— δύναμης. Ως εκ τούτου, οι λίγοι μεγάλοι πυγμάχοι των οποίων τα ονόματα έχουν μείνει στην ιστορία τιμήθηκαν ως υπερήρωες.

Ο Σπαρτιάτης Ιπποσθένης ήταν πιθανότατα ο κορυφαίος πυγμάχος της αρχαιότητας στην Ελλάδα, κατακτώντας την πρώτη θέση σε πέντε διαδοχικούς Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτό σημαίνει ότι για 16 συνεχόμενα χρόνια βρισκόταν στην πυγμαχία στο υψηλότερο επίπεδο αυτού του σκληρού αθλήματος.

Ο Διαγόρας από τη Ρόδο, μία φορά ολυμπιονίκης, τέσσερις φορές νικητής στα Ίσθμια και δύο στη Νεμέα, ήταν πάνω από δύο μέτρα ψηλός και σωματώδης χωρίς να κάνει καμία προσπάθεια να αποφύγει τον αντίπαλό του.

Αντίθετα, πήγε κατευθείαν στους άτυχους ανταγωνιστές του. Όλοι θαύμαζαν αυτόν τον γίγαντα έναν άνθρωπο που ήταν γνωστό ότι συνδύαζε τη δύναμη με τη μεγάλη προσωπική αρετή.

Ο Μελανκόμας από την Καρυά της Μικράς Ασίας ακολούθησε όμως την εντελώς αντίθετη τακτική. Όμως, όπως μπορούμε να δούμε σήμερα, το όνομά του έχει επίσης μείνει στην ιστορία ως ένας από τους μεγάλους αρχαίους πυγμάχους. Ήταν τόσο ευέλικτος και εύστροφος που μπορούσε εύκολα να αποφύγει να χτυπηθεί από τον αντίπαλό του. Ο τελευταίος συνήθως έφευγε από το ματς εξουθενωμένος, χωρίς να ρίξει ούτε μια γροθιά — αλλά και χωρίς να δεχτεί, καθώς ο «ευγενής» Μελανκόμας ενδιαφερόταν μόνο να αποφύγει τα χτυπήματα και όχι να ρίξει κανένα!

Ο πιο θαρραλέος πυγμάχος, σε όλη την ιστορία ίσως, ήταν ο Κυρινιώτης Ευρυδάμας. Σε ένα ματς ο αντίπαλός του έσπασε τα δόντια του Ευρυδάμα, αλλά τα κατάπιε για να μην το αντιληφθεί ο άλλος και να νιώσει ότι είχε πλεονέκτημα. Στη συνέχεια, με μια σειρά από συντριπτικά χτυπήματα, ο Ευρυδάμας απλά έβαλε νοκ άουτ ψυχρά τον αντίπαλό του.

Οι προϋποθέσεις ενός καλού πυγμάχου ήταν: υπομονή, επιμονή, θάρρος, αντοχή στον πόνο. Επίσης ένας καλός πυγμάχος έπρεπε να είχε μακριά χέρια, δυνατούς καρπούς και ώμους. Οι πιο διάσημοι πυγμάχοι ήταν: Γλαύκος ο Καρύστιος, Κλειτόμαχος ο Θηβαίος, Διαγόρας ο Ρόδιος, Κλεόξενος από την Αλεξάνδρεια, Ιππόμαχος από την Ηλεία, ο Μελαγκόμας από την Μικρά Ασία και πολλοί άλλοι.

https://dynamicsports.gr/

 arxaia-ellinika.blogspot.com

https://www.e-sy.gr/programmatic-statements


ΠΑΙΔΕΙΑ

Η Ελλήνων Πολιτεία θεωρεί την παιδεία ως τον κρισιμότερο και πιο νευραλγικό τομέα της κοινωνίας. Το πρόγραμμα είναι να διαθέσει τεράστια κεφάλαια ώστε να δημιουργηθεί η υλικοτεχνική δομή για την άριστη και πλήρη παιδεία των Ελληνόπουλων.
Ο σκοπός της Ελλήνων Πολιτείας είναι η πλήρης και ολοκληρωμένη παιδεία. Το κτίσιμο του πνεύματος και του σώματος είναι υποχρέωση την Πολιτείας η οποία αναλαμβάνει πλήρως ως καθήκον της ενώπιον του Γένους μας.
1.1. Τα σχολεία θα είναι τα εκκολαπτήρια των νέων Ελληνικών Γενεών και θα λειτουργούν για την παραγωγή των νέων πολιτών με τη δόμηση του σώματός τους, της ψυχής τους και του πνεύματος τους ώστε να αξιώνονται για να πάρουν την Ελλήνων Πολιτεία στα χέρια τους.
1.2. Τα σχολεία χωρίς κανένα οικονομικό περιορισμό θα έχουν ότι κάθε σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή απαιτεί για την επίτευξη του σκοπού τους μέχρι θέατρα για παραστάσεις μάθησης όπως μας κληροδότησαν οι προγονοί μας. Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο θα ικανοποιεί και θα αναπτύσσει όλη την δημιουργική ικανότητα των Ελληνόπουλων. Εκτός από την παιδεία της πνευματικής μάθησης κάθε σχολείο θα έχει όλες τις υποδομές αθλοπαιδιών σε ατομικά και σε συλλογικά αθλήματα. Οι αθλητικοί σύλλογοι, τα σωματεία κλπ δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης στην Ελλήνων Πολιτεία εφόσον θα ενσωματώνονται από λειτουργικής άποψης με τα σχολεία. Σε οποιοδήποτε άθλημα έχει ταλέντο, έφεση ή αρέσκεια το Ελληνόπουλο θα έχει την ευκαιρία να την εξασκεί εντός των εγκαταστάσεων του σχολείου του.
1.3. Αυτό βέβαια προϋποθέτει τον πλήρη εξοπλισμό και την απαραίτητη στελέχωση από τους ικανότερους εκπαιδευτές – προπονητές για κάθε συγκεκριμένο άθλημα. Έτσι θα υπάρχει μια ταυτόχρονη παιδεία των Ελληνόπουλων και στο σώμα και στο πνεύμα γιατί και τα δύο πρέπει ταυτόχρονα να γυμνάζονται.


ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΕΝΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

                         ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
             ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ

ΑΡΧΙΚΗ - ΠΡΟΦΙΛ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ:    http://www.artemis-sorras.gr
ΠΡΟΤΑΣΗ 600 ΔΙΣ:    http://600dis.oramaellas.gr
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΩΝ:    http://dimoi.oramaellas.gr
ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ:    http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΧΣ:    http://txs.oramaellas.gr
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ:
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ:
ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ SITE ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ:
ΑΙΘΕΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ:     https://www.aitherikigrafi.gr/
ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ. ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;
Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ